Archiwum

DRZWI OTWARTE w ILO!

Nie możesz się już doczekać by nas odwiedzić? Spotkajmy się 8 kwietnia o godz. 12.30. Zapraszamy Ciebie do naszej szkoły!

Harmonogram
12.30-13.00 – aula szkolna – Powitanie i wystąpienie Dyrekcji (historia I LO i prezentacja oferty szkoły)
13.00-15.00 – zwiedzanie szkoły
– parter – punkty informacyjne dotyczące poszczególnych profili
– Świetlik – wypisywanie zaświadczeń dla uczniów klas ósmych o udziale w Drzwiach Otwartych
– hala sportowa – pokazy taneczne uczniów I LO (godz. 13.15, 13.30, 13.45, 14.00)

I piętro – muzyka na żywo – występy muzyczne młodzieży I LO
II piętro – występy grupy teatralnej (co 15 minut).

A już teraz możesz obejrzeć krótki film z naszych lekcji i przerw 🙂

I wirtualny spacer po szkole!

Szczepienia uczniów

VIII Zjazd Absolwentów – zaproszenie/przypomnienie

W imieniu Komitetu Organizacyjnego Obchodów VIII Zjazdu Absolwentów połączonego ze 155-leciem istnienia I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Koninie zapraszamy na uroczystości, które odbędą się w dniu 13 października 2018r.

W programie

09.00 – Msza św. w Kościele św. Bartłomieja w Koninie w intencji uczniów, nauczycieli i absolwentów I LO
10.30 – Uroczystości Jubileuszowe w hali sportowej
12.00 – Wspólne zdjęcie
12:30- 15.00 Spotkania w klasach oraz sentymentalny spacer na terenie szkoły
18.00 – 02.00 – Bal Absolwentów – hala Rondo

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

/-/ Piotr Rybczyński

Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego
im. T. Kościuszki w Koninie

/-/ Elżbieta Świder

Serdecznie zapraszamy i liczymy na Państwa obecność w tym Dniu, który będzie okazją do osobistych spotkań koleżanek i kolegów ze szkolnej ławy, wspomnień, refleksji i wzruszeń.

Wpłaty na VIII Zjazd Absolwentów w wysokości 110,00 zł (dot. opłaty za udział w balu) należy dokonać na konto Rady Rodziców przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Koninie nr 08 8530 0000 0000 0114 2000 0001 – w tytule wpłaty: VIII Zjazd Absolwentów, imię i nazwisko ( w przypadku kobiet można podać też nazwisko panieńskie), rok matury oraz klasa lub w kasie szkoły (pokój 204 – II piętro), w terminie do 05.10.2018 r.

FOX 2022 – nasz dobry wynik!

Z radością informujemy, że dwie uczennice klasy 2cD (oddział dwujęzyczny) Magdalena Frąszczak i Maja Champlewska uzyskały dobry wynik w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego FOX 2022. Dziewczętom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w ich językowym rozwoju! Pozostałym uczestnikom życzymy powodzenia w kolejnych edycjach konkursu. Wszystkich pasjonatów języka i angielskiej literatury zachęcamy do udziału w konkursie FOX w przyszłym roku szkolnym:)

Praca w chmurze na Malcie?

Nabywanie nowych kompetencji IT, tworzenie strony internetowej, praca w kilkudziesięciu
aplikacjach wspierających nauczanie języka obcego, jak również etyki i filozofii, umiejętności pracy na tablicy interaktywnej… Wszystko to jest wpisane w kurs ICT w ESE (European School of English na Malcie), w którym uczestniczy p. Marzena Grzybowska. Centrum szkoleniowe znajduje się w samym sercu nadmorskiego miasta St. Julian’s. Komunikacja w grupie mieszanej narodowościowo to dodatkowa przyjemność, bowiem współpraca i dobry nastrój skutecznie wzmacniają progres. Uroki wyspy i dobrostan pogodowy to kolejna pozytywna
strona szkolenia realizowanego w ramach projektu „Rozwój nauczycieli sukcesem szkoły” PO WER 2020.

Lekcja otwarta

W czerwcu odbyła się w ILO lekcja otwarta biologii. Zajęcia poświęcone były owadom. Uczniowie obserwowali cechy budowy zewnętrznej i wewnętrznej karaczana argentyńskiego. Samodzielnie przeprowadzili sekcję owada tego gatunku pod okiem nauczyciela biologii p. Doroty Wapniarskiej. Lekcja prowadzona była w językach polskim
i angielskim. Pomysł na lekcję otwartą w klasie dwujęzycznej narodził się po wysłuchaniu wspomnień nauczyciela chemii p. Doroty Szewczyk-Bąkowskiej z pobytu w Irlandii w ramach projektu „Rozwój nauczycieli sukcesem szkoły” PO WER. Była to inspiracja do tego, aby zaprezentować pracę w klasach dwujęzycznych innym nauczycielom i podzielić się doświadczeniem związanym z używaniem języka obcego w nauczaniu biologii.

Podczas lekcji wykorzystano wizualizer i inne pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu unijnego „Wykorzystanie metody eksperymentu w kształtowaniu i rozwijaniu kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematyki w I LO w Koninie”.

 

Pomóżmy Filipowi!

Dzień dobry, zacznę od słowa, że I LO to 3 bardzo ważne lata mojego życia. Adrian Wejman, 3g, abiturient 2007 🙂 Mam świadomość że podobnych pytań i próśb jak poniżej jest wiele, ale nie wybaczę sobie jeśli nie spróbuję. Jestem tatą małego Filipa z wrodzoną wadą serca. Niestety, ale przed nami skomplikowana operacja w Genewie, na którą zbieramy środki w ramach zbiórki https://www.siepomaga.pl/filip-wejman. Ze swojej strony staramy się działać wielotorowo (puszki, skarbony, zbiórki, festyny, drzwi otwarte czy grupa licytacji) niestety przed nami jeszcze długa droga, dlatego ośmielamy się skierować prośbę o pomoc. Czy jest możliwość wsparcia naszej zbiórki? Każda forma pomocy jest dla nas niezmiernie istotna i pomocna (udostępnienie zbiórki, informacji o Filipie, każda inna forma).
Z wyrazami szacunku,
Emilia i Adrian Wejman,
rodzice Filipa i starszego brata Franka.

https://www.siepomaga.pl/filip-wejman

Szkolimy się w Barcelonie

Nasze anglistki uczestniczą w projekcie „Rozwój nauczycieli sukcesem szkoły” PO WER 2022 i właśnie zakończyły pierwszy etap szkolenia biorąc udział w kursach “A European School for All Students” (Agata Salzman) oraz “Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development” (Edyta Jagiełło-Karpińska), na których poszerzały swoją wiedzę w zakresie edukacji włączającej oraz  wykorzystania technik mindfulness w klasie. 

“Barcelona zaskoczyła nas swoim smakiem, zapachem i kolorem, zachwyciła swoją energią i różnorodnością, a kursy, w których bierzemy udział w pierwszym tygodniu naszego pobytu w Hiszpanii, okazały się być wyjątkowo inspirujące. Szansa uczestniczenia w nich razem z nauczycielami z innych krajów (Słowenii, Finlandii, Słowacji) dodatkowo zapewnia nam możliwość szerszego spojrzenia na szkolną rzeczywistość, motywuje do poszukiwania nowych, ciekawych rozwiązań, które możemy wykorzystać w dalszej pracy z młodzieżą.”

www.dreamsart.pl