Sztuka autoprezentacji na lekcji psychologii

Była to pierwsza z dwóch lekcji przeznaczonych na realizację tematu! Omówiliśmy ogólnie zasady skutecznej autoprezentacji oraz w jaki sposób można rozwijać i udoskonalać  autoprezentację. 

Podczas lekcji zastosowaliśmy ćwiczenie „line-up”, którego celem była mini autoprezentacja uczniów. Kolejny krok to próba dyskusji w grupach na temat uzyskanych informacji o koleżankach. To ćwiczenie wykonano w języku angielskim. Ćwiczenie zaadaptowano z kursu metodycznego w Cork – Irlandia (realizowanego w ramach programu PO WER 2020).

Po wypełnieniu 2 krótkich ankiet, odpowiedzieliśmy na pytania czy prezentowanie siebie może wzbudzać w nas lęk, czy boimy się nawiązywania nowych relacji, czy boimy się oceniania przez innych itp. Obejrzeliśmy również 2 krótkie filmiki – instruktażowe, które mają pomóc uczniom przy przygotowaniu swojej autoprezentacji. 

Klasa 1C super wykonała zadanie! Będą piękne oceny. Zaangażowanie i aktywność uczennic jest godna pochwały. Oby tak dalej.