Co ma wspólnego empatia z metodą projektu? Dlaczego wszelkie plany i prototypy należy od razu testować? O tym w praktyce mogli się przekonać uczniowie klasy IID podczas lekcji wychowawczej ,,O myśleniu projektowym słów kilka…” Na początek było trochę wspomnień z pobytu na kursie w Barcelonie, potem krótka prezentacja dotycząca pięciu najważniejszych etapów metody Design Thinking i zasad, jakimi należy się kierować. A potem przystąpiliśmy do działania, czyli projektowaliśmy układ naszej sali w taki sposób, aby jak najbardziej odpowiadał potrzebom uczniów podczas lekcji. Testowaliśmy nasze plany przestawiając ławki, krzesła, zdejmując obrazy i ryciny ze ścian. Było trochę hałasu i kurzu, nie obyło się bez sporów, ale co najważniejsze – uczniowie pokazali, że potrafią pracować w grupie.
Lekcję przygotowała p. Monika Lisiecka, uczestniczka projektu „Rozwój nauczycieli sukcesem szkoły” PO WER 2020.